2023. jan 22.

NOR/MA

írta: CsudaPest
NOR/MA

A NOR/MA egy, a Kálvin tér közelében található, északi stílusú, kézműves pékség. Mivel imádom az összes Ikea-stílusban berendezett helyet, ezért egyértelmű volt, hogy ide is el kell látogatnom :)

kulter.jpg

Letisztultság, semmi felesleges csicsa, sem feltűnő cégér. Vannak viszont zöld növények, kiülős padok és gondoskodásuk jeleként egy kutyatál a földön :) Annyira skandináv! 

belter.jpg

A belső teret is ez az egyszerűen nagyszerű elrendezés jellemzi. Kényelmesek, noha várakozáson felül csúszósak ezek a bárszékek, vigyázzatok! :) Majdnem lerepültem a túloldalon, amikor felmásztam az egyikre :) Egyébként itt is szemtanúi lehetünk annak, hogyan készülnek a kovászos kenyerek és a különböző kézműves péksütemények. Tudjátok, hogy nekem a szívem csücske, ha láthatom, hogyan készül az ételem :) Megnyugtató, mert amelyik pékségben vagy étteremben ezt be merik vállalni, ott biztosak lehetünk abban, hogy jó minőségű ételt kapunk.
kinalat.jpgkinalat2.jpg

Itt is több képet készítettem a kínálatról, hogy a lehető legtöbb terméküket szemügyre vehessétek. Az összes eddigi helyem közül talán itt voltak a leglelkesebbek a dolgozók attól, hogy bent vannak a könyvben :) Míg én a belteret és a kínálatot fotóztam, addig ők a könyv megfelelő oldalát, és minden érkező kollégájuknak megmutatták, hogy ők bizony bent vannak a könyvben :) Nagyon édesek voltak!

szerzemenyek.jpg

Nekem végül egy kardamomos és egy fahéjas tekercsre esett a választásom. Utólag belátom, hogy egy is elég lett volna, mert a tésztájuk sokkal laktatóbb, mint amilyenre a magyar kakaós csigákra trenírozott gyomrunk számít. Bevallom, hogy bár a fahéjas tekercsük hozta a kötelező ízt, de a másikban nekem egy kicsit túlment a kardamom, kellemetlenül kaparta a torkomat. Persze ez csak az én szubjektív élményem, az is lehet, hogy másnak meg pont ez az ízhatás tetszik. Lehet, hogy egyszerűen csak ez az északi stílusú fűszerezés távol áll tőlem, így a továbbiakban nem a tekercseiken, hanem a vikingjeiken legeltetem a szemem :) 

Elképzelhető, hogy még teszek egy kísérletet a huszonhét rétegű croissanttal, vagy valamelyik kovászos kenyerükkel, mert kizártnak tartom, hogy ahová ennyi ember jár, ott ne találnék olyasmit, amit én is szívesen fogyasztok. Nem akarok pletykálni, de az egyik évben a bagettjük megverte a Kenyér lelke fesztiválon az Artizán bagettjét is :) A dolgozók pedig tényleg olyan aranyosak, hogy az kárpótolt mindenért.

6/100, elképesztő! :)

Szólj hozzá

kritika gasztronómia pékség fahéj kardamom