2023. ápr 02.

Lúd Labor

írta: CsudaPest
Lúd Labor

Eredetileg ezzel a bejegyzéssel azért vártam volna egy kicsit, mert egy kedves kollegina névnapjára ebben a tündéri kis boltocskában szereztem be az ajándékot és nem akartam előre lelőni a poént :) Persze, mint azóta már tudjátok, utána közbeszólt az élet, ezért váratott olyan sokat magára ez a bejegyzés.

A Lúd Labor a VII. kerületben, a Klauzál utcában található. Régi kollégáim szerint én mindig akkor lépek ki az utcára, amikor "jól esik", ez ismét bebizonyosodott, hiszen újfent szakadó esőben fedeztem fel a környéket :) 

kivulrol.jpg

Úgy emlékszem, egyszer talán Kovács András Péter humorista mondta azt, hogy az ő gyermekének különleges fétise van, ugyanis vonatszexuális :) Azt hiszem, hogy ezzel sok kisfiú volt így. Azt viszont már sokkal kevesebben tudják, hogy az én szexuális irányultságom is különleges, tekintettel arra, hogy én pedig papír-írószer-szexuális vagyok :) Nem tehetek róla, egyszerűen már ott tartok, hogy nem szabad ilyen boltok közelébe mennem, vagy ha igen, akkor nem vihetek magammal pénzt, különben az egész boltot becsomagoltatom és hazaviszem. Teljesen mindegy, hogy az egy üres füzet, amibe végül sosem fogok írni (sosem találom méltónak a kitalált tartalmat a szép füzethez), egy csomag matrica, ragadós cetli, vagy csak egy vidám, cicamicás toll, de egyszerűen minden lenyűgöz és minden kell :)

Ezek után sejthetitek, hogy milyen izgatottan, mégis rettegve léptem be ide. Egyfolytában azt mantráztam, hogy jó kislány leszek, magamnak nem veszek semmit, csak a kolleginát lepem meg némi cukisággal, pár fotó és már itt sem vagyok, huss! :) Igaz, végül - nagy nehézségek árán - sikerült betartanom ezt a magamnak tett ígéretet, de gondolatban azóta is gyakran visszatérek ide és megsimogatom a különleges mintájú füzetkéket, albumokat, elnézegetem a képeslapokat és beszélgetek a szívélyes alapítókkal. 

A Lúd Labor még a perverziómból adódóan sokat tapasztalt személyiségemet is lenyűgözte. A honlapjukról idézve "a hátsó helyiségében könyvkötő műhely működik, bepillantást engedve a kézzel varrott Papetri albumok és kalendáriumok készítésének munkafolyamatába. A Lúd Labor fontos feladatának tekinteti a tudásmegosztást, ezért rendszeresen szervez workshopokat, ahol a résztvevők megismerhetik a tradicionális grafikai és könyvkötészeti technikákat." Volt szerencsém bekukucskálni abba a bizonyos hátsó helyiségbe, ahol készülnek a csodás Papetri termékek és tényleg elképesztő ez az egész. Ez tehát nem egy hagyományos papír-írószer bolt, kérem, itt a saját maguk által készített termékeket is árulják. 

Hozok is néhány képet, hogy a teljesség igénye nélkül bemutassam a kínálatot és egyúttal a piciny kis bolt bűbájos hangulatát :)

kinalat01.jpg

kinalat02.jpg

kinalat03.jpg

kinalat04.jpg

kinalat05.jpg

kinalat06.jpg

Érdekesség, hogy ez volt az első olyan hely, ahol tudták, hogy benne vannak a könyvben. A hátsó helyiségben alkotó, mosolygós hölgy meghatódottan mesélte, hogy azért tetszik Neki a könyv róluk szóló része, mert látszik, hogy nem a honlapjukról másolták, hanem az, aki írta, tényleg járt a boltban :) No, ha egyszer eljut erre a blogra, innen üzenem, hogy szerintem csodálatos, amit csinálnak, az üzletük párját ritkító és bizony, bizony, én is jártam ott! :) Bevallom, nagyon jólesett látni a szerzeményeimet tartalmazó papírtasakra kapott matricát, amely szerint a vásárlásommal egy magyar kisvállalkozást támogattam. Kérlek, tegyetek Ti is így! :)

És miért Lúd Labor a hely neve? Érdemes olvasgatni a honlapjukat :) Teszek egy szokatlan ajánlatot...Aki kommentben megírja a választ, az kap tőlem innen egy képeslapot! :)

11/100, Te mondd, hogy sok van még hátra, a Te hangod mélyebb :)

Szólj hozzá

kritika beszerzőhely